Select Page
Blogs
De 5 stappen voor een   succesvolle reorganisatie

De 5 stappen voor een succesvolle reorganisatie

De 5 stappen voor een succesvolle reorganisatie De herstructurering van een bedrijf is net zo éénvoudig als een staatshervorming. Het is dan ook geen wonder dat het reorganisatieproces van een bedrijf zonder de juiste planning heel verkeerd kan aflopen. Het is zelfs...

read more
Reorganisaties zijn een   marathon, geen sprint

Reorganisaties zijn een marathon, geen sprint

De 12 redenen waarom reorganisaties mislukken De meesten onder ons hebben reeds in 1 of andere vorm een reorganisatie meegemaakt.  Of dit nu gedreven werd door de nood aan inkrimping of net door een spectaculaire groei, het is haast nooit een aangenaam proces....

read more
Wat is een reorganisatie?

Wat is een reorganisatie?

De kans is groot dat je ten minste één en mogelijk meerdere reorganisaties in je carrière hebt meegemaakt. Reorganisaties kunnen een geweldige manier zijn om extra waarde mogelijk te maken: Twee derde van de reorganisaties levert minstens enige prestatieverbetering...

read more
Hoe je als leider de angst uit je organisatie haalt

Hoe je als leider de angst uit je organisatie haalt

Tips om de angstcultuur in een organisatie te verwijderen   In mijn vorige blogpost sprak ik over de angstcultuur die in vele bedrijven, ook vandaag nog, heerst.  Deze angstcultuur werkt verlammend richting medewerkers en zal je op de lange termijn dan ook zuur...

read more
Ik ben zo bang dat ik zelfs

Ik ben zo bang dat ik zelfs

Hoe een angstcultuur in je organisatie ontstaat  “We verlaten allebei het bedrijf.” Haar ogen liepen vol tranen toen ze dit tegen me zei. “Ik wil dit bedrijf alleen maar zien groeien en slagen, maar ik kan er niet langer deel van uitmaken.” De betraande vrouw legde...

read more
Teamwork makes the dream

Teamwork makes the dream

Hoe een efficiënt team bouwen   Twee hoofden zijn beter dan één.” We hebben allemaal het oude adagium gehoord dat teamwerk aanmoedigt, maar wat doet samenwerken nu echt voor je? Verkopers gedijen bij gezonde concurrentie, maar soms is het gebruik van teamwork op de...

read more
Gin, tonic en organisatie-

Gin, tonic en organisatie-

5 dingen die je moet weten over omgaan met weerstand Wat is het eerste dat in je opkomt als je deze titel leest? Laat ik het nog wat moeilijker maken: welke overeenkomst komt als eerste bij je op bij het lezen van deze drie woorden? Voor mij is de overeenkomst tussen...

read more
Wanneer het gif door je

Wanneer het gif door je

De vragen die je jezelf moet stellen om erachter te komen of je bedrijfscultuur gezond is Ik sprak onlangs met een CEO over de ontegensprekelijke waarde van bedrijfscultuur, maar dat dit topic toch heel vaak onbesproken blijft totdat er (spreekwoordelijk) bloed aan de...

read more
Verandering is als liefdesverdriet

Verandering is als liefdesverdriet

5 tips om efficiënt met verandering op de werkvloer om te gaan De laatste tijd spreek ik steeds vaker CEO’s van bedrijven die beseffen dat er één en ander moet veranderd worden in hun organisatie.  Maar diezelfde CEO’s zien als een berg op tegen deze verandering,...

read more
De kunst van helder

De kunst van helder

Waarom helder communiceren goed is voor j bedrijfsresultaten  Laatst werd ik door een organisatie gevraagd om een scan van hun business te doen.  Al jaren stuurden ze de organisatie met behulp van KPI’s en vooral op de harde cijfers, maar nu stelden ze vast dat ze het...

read more
De promotie-vloek

De promotie-vloek

Waarom de manier van promoveren in de meeste organisaties fout is  Laatst begeleidde ik een management team van een vrij grote organisatie. Ik ging dus ook met hoge verwachtingen in de meeting.  Grote organisatie, slimme en competente mensen aan de top.  Maar die...

read more
Lompe eikels zijn jullie!

Lompe eikels zijn jullie!

Hoe omgaan met onbeleefde klanten  Ieder van ons heeft het vast al eens meegemaakt; een klant die niet zo blij is.  Niet tevreden van je product of service en die bijgevolg zijn of haar beklag komt doen.  Absoluut niks mis mee!  Een klacht is een cadeau van de klant!...

read more

Interesse in een kennismakingsgesprek?

Neem dan vrijblijvend contact met mij op.