De promotie-vloek
Waarom de manier van promoveren in de meeste organisaties fout is Laatst begeleidde ik een management team van een vrij grote organisatie. Ik ging dus ook met hoge verwachtingen in de meeting. Grote organisatie, slimme en competente mensen aan de top. Maar die...
Lompe eikels zijn jullie!
Hoe omgaan met onbeleefde klanten Ieder van ons heeft het vast al eens meegemaakt; een klant die niet zo blij is. Niet tevreden van je product of service en die bijgevolg zijn of haar beklag komt doen. Absoluut niks mis mee! Een klacht is een cadeau van de klant!...
Toen Thomas niet kwam opdagen
Waarom er vandaag de dag zoveel “no-shows” zijn bij sollicitatiegesprekken Ik maak het steeds vaker mee bij klanten. Je steekt tijd in het contacteren van kandidaten, je spreekt een tijdstip af dat voor iedereen werkt en op het moment van de afspraak; je raadt het...
Mijn medewerkers maken me gek!
Mijn medewerkers maken me gek! Ik ondersteun heel vaak organisaties die werken met hoogopgeleide profielen. En hoewel het zeer leuk is om samen te werken met super verstandige dames en heren, brengen deze medewerkers vaak ook specifieke uitdagingen met zich mee. Ik...
Moving the needle
Moving the needle De uitdrukking “moving the needle” verscheen voor het eerst in Engeland tijdens de industriële revolutie. De verwijzing was naar meters op stoommachines. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd het een meer gebruikelijke term voor luchtvaartmeters. In...
HELP! Gert is in paniek
Leiderschap in tijden van crisis: waarom paniekvoetbal geen optie is Een paar weken geleden had ik een afspraak met Gert, de CEO van een bedrijf waar ik mee samenwerk. Hij had, voor het eerst dit jaar, zijn cijfers bekeken en geanalyseerd. En hij was in paniek, in...