SWOT voor beginners

Misschien heb je al gehoord van een SWOT analyse, misschien ook niet.  SWOT staat voor Strengths (sterktes), Weakenesses (zwaktes), Opportunities (opportuniteiten) en Threats (bedreigingen).  De SWOT analyse is een vrij éénvoudige methodiek, maar toch is hij nog vrij onbekend bij een heleboel ondernemers en managers.

Hoe vaak loop je in je drukke leven als ondernemer of manager niet tegen de volgende dingen aan:

  • Je hebt niet zo goed zicht op wat er allemaal speelt in de onderneming
  • Je bent zo druk bezig met in je business werken dat je geen idee meer hebt van wat er in de markt gebeurt
  • Je ziet je eigen blinde vlekken niet (kan ook voor management team)
  • Je hebt maar een beperkt zicht op alle mogelijkheden die zich aandienen
  • Je weet niet goed hoe je de zwaktes van je organisatie kan ombuigen naar een sterkte

En je weet dat je het antwoord op deze vragen zou moeten weten indien je vooruitgang wil boeken met je organisatie.  Dus het moet anders!

Daar kan ik je bij helpen!  Speciaal voor jou ontwikkelde ik de online training “ SWOT voor beginners”.

In deze online training belicht ik de volgende topics:

  • Wat is een SWOT analyse
  • Hoe stel je een SWOT analyse samen
  • Hoe gebruik je de SWOT analyse nog efficiënter
  • De valkuilen van het gebruik van een SWOT analyse

Wil jij ook graag aan de slag gaan om intern de sterktes en zwaktes van de organisatie in kaart te brengen, gecombineerd met de opportuniteiten en de bedreigingen uit de buitenwereld om zo een helder beeld te krijgen over het pad dat moet gekozen worden?  Investeer dan nu in deze hands-on training!  Na deze online training zal je meteen in staat zijn om een heldere en effectieve SWOT op te stellen voor jouw organisatie.