Podcasts

Entropie en organisatieverandering
Entropie en organisatieveranderingBij iedere organisatieverandering, groot of klein, verandert de ‘huidige substantie’ van een organisatie. En vandaag, gaat dit alsmaar sneller en sneller. Door de jarenlange evolutie van de organisatie zal deze niet snel kunnen terug...
Podcasts
Entropie en organisatieverandering
Entropie en organisatieveranderingBij iedere organisatieverandering, groot of klein, verandert de ‘huidige substantie’ van een organisatie. En vandaag, gaat dit alsmaar sneller en sneller. Door de jarenlange evolutie van de organisatie zal deze niet snel kunnen terug...
Hoe een toxische bedrijfscultuur de ondergang van je bedrijf kan zijn
Hoe een toxische bedrijfscultuur de ondergang van je bedrijf kan zijnIk sprak onlangs met een CEO over de ontegensprekelijke waarde van bedrijfscultuur, maar dat dit topic toch heel vaak onbesproken blijft totdat er (spreekwoordelijk) bloed aan de muur hangt. En dat...
Verandering is afscheid nemen
Het niveau van incompetentieLaatst begeleidde ik een management team van een vrij grote organisatie. Ik ging dus ook met hoge verwachtingen in de meeting. Grote organisatie, slimme en competente mensen aan de top. Maar die verwachting werd na 1 uur in de meeting met...
Goede communicatie levert je geld op
Goede communicatie levert je geld opEffectieve bedrijfscommunicatie is essentieel voor het succes van elk bedrijf. Het is de bloedstroom van het bedrijf, het levert de informatie die werknemers nodig hebben om werk gedaan te krijgen en biedt het mechanisme voor het...
De promotie-vloek
Het niveau van incompetentieLaatst begeleidde ik een management team van een vrij grote organisatie. Ik ging dus ook met hoge verwachtingen in de meeting. Grote organisatie, slimme en competente mensen aan de top. Maar die verwachting werd na 1 uur in de meeting met...
Hoe omgaan met onbeleefde klanten
Het verschil maken Ieder van ons heeft het vast al eens meegemaakt; een klant die niet zo blij is. Niet tevreden van je product of service en die bijgevolg zijn of haar beklag komt doen. Absoluut niks mis mee! Een klacht is een cadeau van de klant! Eén van de...
Wanneer sollicitanten niet komen opdagen
Het verschil makenIk maak het steeds vaker mee bij klanten. Je steekt tijd in het contacteren van kandidaten, je spreekt een tijdstip af dat voor iedereen werkt en op het moment van de afspraak; je raadt het al, niemand te zien. Ook geen berichtje of een mail,...
Het verschil maken
Het verschil makenVraag jij je soms ook wel eens af waarom sommige mensen in je organisatie in staat zijn om resultaten te boeken en anderen hierin maar niet lijken te lukken? In organisaties kan je 3 types van mensen onderscheiden:👉 Mensen die de organisatie en haar...
Mijn medewerkers maken me gek
Mijn medewerkers maken me gekIk ondersteun heel vaak organisaties die werken met hoogopgeleide profielen. En hoewel het zeer leuk is om samen te werken met super verstandige dames en heren, brengen deze medewerkers vaak ook specifieke uitdagingen met zich mee.De...