Over Nathalie

Ik ben een dynamische, resultaatgerichte, gepassioneerde en enthousiaste onderneemster met een uitgesproken passie voor business excellence.

In 2016 sloot ik het grootste en moeilijkste project van mijn carrière af.  Gedurende 3 jaar was ik bezig geweest met een reorganiseren van bedrijf van 7000 mensen. En hoewel de aanvankelijke scope heel duidelijk was, had het project na 3 jaar een wrange nasmaak bij mij. Gedurende de afgelopen 2 jaar was ik voornamelijk bezig geweest met het ontslaan van mensen, gebaseerd op een excel spreadsheet.  Zonder te kijken naar de impact hiervan op de bedrijfsvoering noch naar de menselijke impact.   

Nu had ik verschillende herstructureringen op mijn conto staan, en wist ik pertinent zeker hoe je dit moest aanpakken.  Maar de efficiencyslag die bij deze optimalisatie moest doorgevoerd worden, werd volledig gestuurd door de cijfers zonder rekening te houden met het menselijk aspect. Medewerkers gingen hun verantwoordelijkheid afschuiven, maakten hun uren en trokken om 17u de deur achter zich dicht.  Managers slaagden er niet meer in om hen aan te sturen.  Hierdoor kwam de hele organisatie als het ware in een stilstand, en werd de optimalisatie teniet gedaan door het belangrijkste aspect, namelijk de medewerkers, ervan uit het oog te verliezen. 

Ik besloot dat ik niet als een machine door organisaties wou razen en dat het anders moest. Ik nam het besluit om kennisintensieve dienstverlenende organisaties die dit serieus wilden aanpakken, met oog voor het volledige plaatje, te gaan begeleiden.

Vanaf mijn 25ste oefende ik al managementfuncties uit in binnen- en buitenland waarbij ik verantwoordelijk was voor het begeleiden van teams bij het vaststellen van hun strategie en actieplannen met als doel de organisatie rendabeler, efficiënter en meer betrokken op haar medewerkers te maken.  Ik zag dat dit met de juiste instelling werd doorgevoerd maar waar ik het vaak zag fout gaan was dat personeel volledig onthecht werd, medewerkers zich vaker ziek gingen melden en volledig gedemotiveerd raakten.

Voor mij is het runnen van een succesvol bedrijf het implementeren van structuur en focus gebaseerd op continue dialoog met je medewerkers.

Ik ben een no bullshit coach.  Ik hou van directe, maar respectvolle communicatie.  Je krijgt van mij recht voor zijn raap advies, ik doe niet aan inpakpapier.  Is alleen maar tijdverlies en draagt niet bij aan het geheel.  Ik kan best confronterend zijn om de pijn van bepaalde problemen duidelijk te maken. En ik kan al helemaal niet tegen gebakken lucht, ik sta met beide voetjes stevig op de grond.

Als je me zou kennen, zou je weten dat:

  • Ik iedere hond die ik tegenkom, moet aaien
  • Gek ben van de jaren 50 en 60
  • Ik enkel vintage geïnspireerde kleding draag
  • Ik een oldtimer bezit, een VW kever uit 1971. Ik vind het heerlijk om op een zomerse dag hiermee te toeren.
  • Ik altijd in 3 boeken tegelijk aan het lezen ben; waarvan 2 altijd zelfontwikkelingsboeken zijn en 1 een thriller is
  • Je me altijd mag storen voor een glas Bushmills Black Bush whiskey