Mijn medewerkers maken me gek

Ik ondersteun heel vaak organisaties die werken met hoogopgeleide profielen. En hoewel het zeer leuk is om samen te werken met super verstandige dames en heren, brengen deze medewerkers vaak ook specifieke uitdagingen met zich mee.

De realiteit is dat moeilijke medewerkers het leven en de energie uit managers en leidinggevenden zuigen.  En ik ken geen enkele werkplek die ze niet heeft.  Ze zijn drama queens, komen nooit op tijd naar het werk, hebben geen besef van persoonlijke ruimte en eten hun favoriet pikant gerecht aan hun bureau.  Ze zetten hun koffietassen nooit in de vaatwas, ze roepen aan de telefoon wanneer het gesprek moeilijk gaat en ze klagen over iedere kleine organisatieverandering.  Herkenbaar?

Maar vaak leveren deze “moeilijke” medewerkers ook een uitzonderlijke bijdrage aan de organisatie.  Ze zijn wat ik noem “high maintenance”.

In mijn podcast  geef ik enkele tips hoe jij, als leidinggevende, moeilijke medewerkers beter kan aansturen, maar ook hoe je hen vleugels kan geven!