Blog

Wat is een reorganisatie?

Wat is een reorganisatie?

Wat is een reorganisatie?De kans is groot dat je ten minste één en mogelijk meerdere reorganisaties in je carrière hebt meegemaakt. Reorganisaties kunnen een geweldige manier zijn om extra waarde mogelijk te maken: Twee derde van de reorganisaties levert minstens...

read more
Teamwork makes the dream work

Teamwork makes the dream work

Teamwork makes the dream work  Hoe een efficiënt team bouwen  Twee hoofden zijn beter dan één." We hebben allemaal het oude adagium gehoord dat teamwerk aanmoedigt, maar wat doet samenwerken nu echt voor je? Verkopers gedijen bij gezonde concurrentie, maar soms...

read more
Gin, tonic en organisatieverandering

Gin, tonic en organisatieverandering

Gin, tonic en organisatie-  verandering  5 dingen die je moet weten over omgaan met weerstand Wat is het eerste dat in je opkomt als je deze titel leest? Laat ik het nog wat moeilijker maken: welke overeenkomst komt als eerste bij je op bij het lezen van deze...

read more
Wanneer het gif door je organisatie sijpelt

Wanneer het gif door je organisatie sijpelt

Wanneer het gif door je  organisatie sijpelt  De vragen die je jezelf moet stellen om erachter te komen of je bedrijfscultuur gezond is Ik sprak onlangs met een CEO over de ontegensprekelijke waarde van bedrijfscultuur, maar dat dit topic toch heel vaak...

read more
Verandering is als liefdesverdriet

Verandering is als liefdesverdriet

Verandering is als liefdesverdriet5 tips om efficiënt met verandering op de werkvloer om te gaan De laatste tijd spreek ik steeds vaker CEO’s van bedrijven die beseffen dat er één en ander moet veranderd worden in hun organisatie.  Maar diezelfde CEO’s zien als een...

read more
De promotie-vloek

De promotie-vloek

De promotie-vloek Waarom de manier van promoveren in de meeste organisaties fout is  Laatst begeleidde ik een management team van een vrij grote organisatie. Ik ging dus ook met hoge verwachtingen in de meeting.  Grote organisatie, slimme en competente mensen aan de...

read more
Lompe eikels zijn jullie!

Lompe eikels zijn jullie!

Lompe eikels zijn jullie!Hoe omgaan met onbeleefde klanten  Ieder van ons heeft het vast al eens meegemaakt; een klant die niet zo blij is.  Niet tevreden van je product of service en die bijgevolg zijn of haar beklag komt doen.  Absoluut niks mis mee!  Een klacht is...

read more
Toen Thomas niet kwam opdagen

Toen Thomas niet kwam opdagen

Waarom er vandaag de dag zoveel "no-shows" zijn bij sollicitatiegesprekken Ik maak het steeds vaker mee bij klanten.  Je steekt tijd in het contacteren van kandidaten, je spreekt een tijdstip af dat voor iedereen werkt en op het moment van de afspraak; je raadt het...

read more
Mijn medewerkers maken me gek

Mijn medewerkers maken me gek

Mijn medewerkers maken me gek! Ik ondersteun heel vaak organisaties die werken met hoogopgeleide profielen.  En hoewel het zeer leuk is om samen te werken met super verstandige dames en heren, brengen deze medewerkers vaak ook specifieke uitdagingen met zich mee. Ik...

read more